Moderator
kiara napisał:
Asef
Zawsze sa dwie linnie rodowe krolewskie spelniaja mozliwosci malzenstwa dynastycznego, w innym wypadku bylo by to niemozliwe. Rod Sadoka otrzymal prawa kaplanskie, a rod Dawida prawa krolewskie. Polaczenie tych dwoch rodow daje mozliwosc malzenstwa dynastycznego mezczyzna staje sie MESJASZEM po namaszczeniu przez zone. Wowczas dopiero moga urodzic sie rodowe dzieci. Mesjasz to nie jest funkcja, ani wyuczona rola do zagrania w zyciu, Mesjaszem nie zostaje sie z powodu pobrania wiedzy, skonczenia szkol ani nie wiem czego jeszcze. To jest rytual MILOSCI.Kiara
Czy możesz napisac co rozumiesz poprzez "Rytuał Miłości"? Możesz wyjaśnić to pojęcie językiem na tyle przystępnym, by każdy, dorosły człowiek potrafiący czytać mógł Cię zrozumieć? Możesz również podać źródło wiedzy z którego czerpiesz?
Offline
Administrator
Temat ten dotyczy NADEJŚCIA MESJASZA W/G ŻYDÓW.
A nie tematu miłości, szczęścia, który poruszyła kiara.
W związku z powyższym temat zakończony postem old spirt nalezy kontynuowac w temacie do tego przeznaczonym"Polemika na temat rodu i jego obyczajów".
Proszę nie zmieniać wątku danego tematu.
Offline
Agat
Prawo i sprawiedliwość - co mówi o nich Biblia?
hermano_Aramis (zredagowany przez: Gabusia, Marcin Kosiński}interia.pl
Niejeden wierzący uśmiecha się, gdy słyszy podczas niedzielnej liturgii w kościele te słowa-klucze, dziś kojarzące się bardziej z nazwą partii, niż teologią biblijnych autorów. Co oznaczały w ich zamyśle i czy nasze rozumienie tych wyrazów bliskie jest świadomości dawnego Izraela?
Europejczykowi prawo kojarzy się zawsze z kodeksem postępowania. Kiedy Biblia hebrajska wymienia to słowo, większość z nas sądzi, że chodzi tu o zbiór przepisów zawartych w księgach: Wyjścia, Kapłańskiej czy Powtórzonego Prawa.
Tymczasem jest to pojęcie wtórne. Prawo (hebr. Torah) to przede wszystkim fakt i treść objawienia się Boga Jahwe Izraelowi, pouczenie Narodu Wybranego, że jest jeden Bóg, któremu należy służyć i przyjmować Jego nakazy. Prawo to swoista informacja o tym, jaki Jahwe jest i co trzeba czynić, żeby wypełnić Jego wolę. Prawo to wreszcie początek "instrukcji obsługi" świata danej przez jego Stwórcę tym, którzy mają w tym świecie żyć i przez rozwój kontynuować dzieło stwórcze. W szerszym rozumieniu tym mianem określa się pierwsze pięć ksiąg Starego Testamentu, czyli absolutny fundament religii dawnego Izraela. Szczegółowe normy postępowania przypisane Mojżeszowi są jednak już swoistą interpretacją istotnej treści Prawa. Dlatego w początkowej części Ewangelii wg Mateusza Jezus ukazany jest jako interpretator Tory - Nowy Mojżesz.
Sprawiedliwość
Prawo, w późniejszym judaizmie rozumiane jako Pięcioksiąg, miało dla Izraelitów znaczenie tak centralne, jak Ewangelia dla chrześcijan. Wszystkie pozostałe księgi Biblii hebrajskiej były traktowane jako komentarz do Tory. Jej przyswojenie sobie i przestrzeganie są dla autorów biblijnych wyrazem mądrości, a Jej nakazy ucieleśnieniem sprawiedliwości.
Ta druga w Starym Testamencie jest pojmowana na różne sposoby. Kiedy jednak występuje w wyrażeniu "prawo i sprawiedliwość", zazwyczaj rozumiana jest właśnie jako postawa człowieka kochającego i przestrzegającego Torę. To ma na myśli Psalmista, gdy mówi: "Pan miłuje prawo i sprawiedliwość" (Ps 33,5), a także Prorok, kiedy o czasach mesjańskich wypowiada słowa: "Wielkie będzie Jego panowanie w pokoju bez granic na tronie Dawida i nad Jego królestwem, które On utwierdzi i umocni Prawem i sprawiedliwością, odtąd i na wieki". Taka zapowiedź była spełnieniem pragnienia prawdziwego Izraelity.....[..].
Apostoł Jakub wyjaśnia: "Kto oczernia brata swego lub sądzi go, uwłacza Prawu i osądza Prawo. Skoro zaś sądzisz Prawo, jesteś nie wykonawcą Prawa, lecz sędzią. Jeden jest Prawodawca i Sędzia, w którego mocy jest zbawić lub potępić. A ty kimże jesteś, byś sądził bliźniego?" (Jk 4,11b-12). ......[..].
Offline
Szmaragd
Wierzymy, że cel naszego istnienia został nakreślony w Księdze ksiąg i że prędzej czy później cel ten będzie zrealizowany.
Fragmenty przemówienia wygłoszonego w Zurychu w 1974 roku, przez profesora Pinchasa Lapide, byłego wykładowcę na Uniwersytecie Bar Ilan w Izraelu, żydowskiego historyka.
Offline
Kryształ
Nie sadze, aby chodzilo o jakies koligacje rodowe, o szczegolne znaki rozpoznawcze.
Chodzi o czlowieka sprawiedliwego, ktory przyniesie swemu narodowi prawdziwy (!) pokoj,
a tym wskaze wlasciwa droge innym narodom.
Dostrzezony zostanie poprzez swa niekonwencjonalna tworczosc. Tylko ta droga dojsc moze
do stanowiska dajacego Mu mozliwosc realizacji przemyslanych juz dawno dzialan. Okrzykniety zostanie Mesjaszem w wyniku ich realizacji. To bedzie rzecza wtorna.
A religie dostrzegac beda w Nim badz Syna Bozego, badz proroka, Boga w ludzkim wcieleniu itp.
Takze to bedzie rzecza wtorna.
Przypuszczam, ze dzis tak wlasnie sie sadzi. Postep, technologia, globalizacja robia swoje.
Offline